Monday, February 8, 2010


KUALA TERENGGANU – Seorang remaja yang didakwa membunuh bapa kandungnya sendiri di Kampung Pulau Duyong Besar, Rabu lalu dihadapkan ke Mahkamah Majistret, di sini, semalam.

Tertuduh, Sharul Azmi Che Mat Nik, 20, bagaimanapun seolah-olah kebingu- ngan ketika pertuduhan dibacakan ke atasnya sehingga jurubahasa mahkamah terpaksa mengulangi sama ada memahami ataupun tidak berhubung pertuduhan berkenaan.

Tertuduh juga dilihat cuba bertanya sesuatu sehingga menyebabkan pertuduhan dibaca buat kali kedua sebelum dia mengaku faham mengenai tuduhan bunuh dikenakan terhadapnya.

Majistret, Nor Azizah Yusof kemudian menetapkan tarikh baru untuk sebutan semula kes berkenaan pada 6 April depan.

Keputusan itu dibuat selepas mahkamah membenarkan permohonan Timbalan Pendakwa Raya, Badius Zaman Ahmad, yang meminta tempoh dua bulan bagi menyediakan hasil bedah siasat dan laporan daripada Jabatan Kimia.

Dalam pertuduhan itu, tertuduh didakwa membunuh Che Mat Nik, 51, pada 3 Februari lalu lebih kurang jam 2 pagi di alamat No 3635 Kampung Pulau Duyong Besar, di sini.

Tertuduh didakwa melakukan kesalahan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh dan jika sabit kesalahan boleh dihukum gantung mandatori.

(sumber berita : sinar harian - 09/02/2010)

Kami dari Gerakan Belia 4B ingin menyeru kepada semua remaja-remaja di Malaysia agar menyertai Ahli Gerakan Belia 4B, bagi mengikuti program-program yang bermanfaat supaya dapat mengajar kita kejalan yang diberkati oleh ALLAH serta berbakti kepada Negara Bangsa & juga Agama

dgn itu sahutlah slogan
1BELIA 1MALAYSIA

remaja cemerlang negara terbilang

No comments:

Post a Comment